poniedziałek, 30 grudnia 2013

#1 - Geneza - "Ta chwila mnie przełamie"

Do 23:59 zostało już niewiele, a los odnośnie wiersza, który wygrał głosami, zdaje się być przesądzony, oto i on:



Wiersz zatytułowany „Ta chwila mnie przełamie” trafia na ruszt. Interpretując ten wiersz metodami szkolnymi, jest on skierowany rzecz jasna do kobiety. Może to kobieta, którą znam, a może to kobieta, którą dopiero poznam? Tego nie wiem, bo jak w treści wiersza, chwila jeszcze nie nadeszła.

Pisząc go myślałem o tej chwili, w której zdam sobie sprawę, że „ta”, dana kobieta jest tą właściwą dla mojej osoby. Finito, nastąpiłby koniec tułaczki i mógłbym odetchnąć pełną piersią, zamiast sapać po przebudzeniu i przed zaśnięciem każdego dnia.

Generalnie był pisany z myślą o przyszłości, choć natchnęła mnie też do tego kobieta, która głaskała moją dłoń, popijała herbatę i zaglądała w moje oczy z niesamowitym pragnieniem, kiedy śnieg tak sobie lekko spadał na zewnątrz.
Tak czy owak, myślę, że to uczucie, które mi wtedy towarzyszyło przy tym głaskaniu, przyglądaniu się i popijaniu wspólnie herbaty (ja kawy), to jakiś mały procent tego uczucia, które mnie przełamie. Pewien procent jego składu.

Choć myśl o „tej chwili” jest tu opisana w moim kontekście, to myślę, że zdecydowana większość ludzi jej doczeka i zda sobie sprawę, że ta osoba, to „ta” osoba. I właśnie ta chwila, po prostu was przełamie.

3 komentarze:

  1. "I właśnie ta chwila, po prostu was przełamie." Dokładnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może i mnie w końcu przełamie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, dobra myśl końcowa.

    OdpowiedzUsuń